سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوست دار آیت الله هاشمی رفسنجانی
 
لینک دوستان

آیت الله هاشمی رفسنجانی: سنگ صبور نمایندگان قشرهای مختلف کشور هستم/ تحمیل سلیقه و فکر بر جامعه هنری، نتیجه معکوس دارد:

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه "هنرمندان کشور، دلسوز جامعه و اهداف و ارزش‌های والای اسلامی هستند"، گفت: وجود سلائق و علائق مختلف نزد هنرمندان متّعهد طبیعی است، ولی تحمیل سلیقه و فکر بر جامعه هنری، نتیجه معکوس دارد.

به گزارش سرویس سیاسی "انتخاب"، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از تهیه‌کنندگان، کارگردانان و بازیگران عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون و همچنین نویسندگان، شعرا و خوانندگان کشور، با تبریک ولادت امام محمدباقر(ع) و سالروز فتح خرمشهر، دردها و دغدغه‌های قشر فرهیخته و هنرمند کشور را همانند سایر اقشار جامعه به حق و واقعی خواند و افزود: جامعه هنری از جمله کارگردانان و بازیگران مردمی سینما، تلویزیون و تئاتر دردها و دغدغه‌هایی دارند که عموم مردم از آن اطلاع ندارند و این امر غم‌های آنان را مضاعف می‌کند.
وی با اشاره به اینکه "در شرایط کنونی به دلیل بروز مشکلات مختلف، سنگ صبور نمایندگان قشرهای مختلف کشور هستم"، هنرمندان برخاسته از متن مردم و برای مردم را واجد ویژگی‌هایی متفاوت خواند و تصریح کرد: خداوند در وجود هنرمندی که درد مردم و کشور را دارد، فهم و توانی قرار داده است که می‌تواند با کلام، قلم و عمل خود جامعه را تحت تأثیر قرار دهد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، هنر اصیل را ابزاری بسیار کارا و توانمند برای بیان زیبا و تأثیرگذار دردها و معضلات و نیز قابلیت‌های جامعه بیان کرد و اظهار کرد: در دوران کنونی، یک فیلم یا یک شعر ناب چنان تأثیری دارد که ممکن است ابزار ارتباطی و تبلیغاتی دیگر نداشته باشد.

هاشمی رفسنجانی در ادامه تصریح کرد: اگر قشری از اقشار جامعه نوعی سلیقه و فکر را نمی‌پسندد، نباید کل جامعه را از آن محروم کرد و این ظلم به هنر، هنرمند متّعهد و مردم است.

وی ضمن توصیه به هنرمندان برای رعایت اصول اسلامی و ارزش‌های اخلاقی، اسلامی و ملّی، رواداری و پرهیز از دگم‌اندیشی و تحمیل سلیقه در عرصه هنر را از الزامات شکوفایی خلاقیت‌های هنری خواند و گفت: در شرایط کنونی باید با حمایت از جامعه هنری و نویسندگان و فرهیختگان کشور نشاط و امید را که مورد نیاز مردم است به جامعه تزریق کرد.

وی با بیان اینکه "توصیه می‌کنم هنرمندان واقعی با جدّیت به کار خود ادامه دهند و به آینده کشور، انقلاب و سرنوشت خود و مردم امیدوار باشند"، رشد آگاهی ملت‌ها و انفجار اطلاعات را از جمله واقعیات غیرقابل انکار دنیای امروز خواند و اظهار کرد: جامعه آگاه، تحصیلکرده و فرهیخته راه خود را پیدا کرده است و به سوی آرمان‌های بلند و پیشرفت حرکت خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، در ابتدای این دیدار صابر خراسانی، چنگیز حبیبیان و شجاع‌سری و نیز شراره کامرانی، اشعاری در رثای بزرگان دین، حضرت علی(ع) و مسائل اجتماعی قرائت کردند.

همچنین شریفی‌نیا، ضیاءالدین دُرّی، مهدی فخیم‌زاده، مجید مظفری، محمدرضا ورزی، محسن افشانی، امید و امین زندگانی، قاسم افشار، حاجیلو و مریلا زارعی به بیان دیدگاه‌های خود درباره وضعیت جامعه هنری کشور و معضلات و مشکلات این قشر پرداختند و با یادآوری خاطراتی از دیدارهای گذشته خود با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، خواستار حضور فعال‌تر و مساعدت وی در رفع مشکلات هنرمندان، شعرا و نویسندگان کشور شدند.


[ جمعه 91/3/5 ] [ 11:51 عصر ] [ دوست دار هاشمی رفسنجانی ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ جهت اعلام حمایت از آیت الله هاشمی رفسنجانی ایجاد شده است.
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 3
کل بازدیدها: 32275